مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:20320 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا دريافت در عرفان هست و اگر هست چه نوع رياضتي است ؟ عرفا چگونه عاشق خدا مي شوند,عشق به خدا را توضيح دهيد.

خواهر گرامي ! از اين كه با ما مكاتبه نموديد سپاسگزاريم . شما سختي ها و رنج هاي زيادي را متحمل شديد و اكنون نيز عهده دار وظيفهء خطير حضانت از فرزندان هستيد كه در كنار وظيفهء مادري بايد به خوبي از انجام آن برآييد و بتوانيد آن ها را بر اساس تربيت اسلامي , پرورش دهيد; اما در مسير پرورش فرزندان , شما بايد صلابت واعتماد به نفس داشته باشيد. داشتن روحيه و قوت قلب , باعث آرامش بخشيدن به فرزندانتان مي شود. اگر از خودسستي و ضعف نشان دهيد, موجب انتقال اين روحيه به فرزندان خود مي شويد و آن ها را از نشاط و شادابي دورمي كنيد. برنامه ريزي زندگي شما بايد بر اساس وضعيت موجود باشد و درمرحله اول آرامش و نشاط را, در حدمقدور, بر زندگي خود حاكم كنيد, هر چند, كمبود محبت پدري قابل جبران نيست , اما سعي كنيد با توجه و محبت بيشتر نسبت به آنان تا اندازه اي ناراحتي و رنج آنان را كاهش دهيد و آنان را نسبت به آينده دلگرم و اميدوار سازيدكه اميدواري كليد پيشرفت و تلاش آنان در امر تحصيل و زندگي است .

خواهر گرامي ! براي اين كه شما بتوانيد فرزندان خود با وضعيت خاصي كه دارند, بهتر تربيت كنيد بايد امور زيررا مورد توجه و عنايت قرار دهيد تا افرادي شايسته و ديندار به جامعه تحويل دهيد:

1 اظهار محبّت : اولين نياز رواني كودك و نوجوان مهر و محبت و دوست داشتن آن ها است . هر كودك ونوجواني براي داشتن احساس امنيت , بايد مورد محبت قرار گيرد. ابراز محبت , موجب دلگرمي و علاقه مندي به شماو زندگي خواهد شد. احساس امنيت در نوجوان سبب مي شود زمينهء پيوند شما با او توسعه يابد و در اين رابطه رفتارصحيح ديني را بياموزد. رابطه مهرآميز همراه با گذشت و مدارا, با همگان و به خصوص با كودكان و نوجوانان قوي ترين و پرجاذبه ترين و سازنده ترين رابطه ها است .()

(پـاورقي 1.عبدالعظيم كريمي , آنچه دربارهء كودكان و نوجوانان بايد بدانيم , ج 7 ص 76

2 روش آزادمنشانه : پيامبراكرم 6فرمودند:

آنان را نيكو تربيت كنيد>. مسئوليت رفتار كودك را بر عهدهء خودش بگذاريم و به او مجال دهيم كه در كارهاي خودتصميم بگيرد. روش هاي آزادمنشانه به كودكان و نوجوانان حق انتخاب و گزينش مي دهد و زمينه را براي خلاقيت وشكوفايي استعدادهاي نهفته آنان فراهم مي سازد. كنترل و تذكر بيش از حدّ, تأثير معكوس داشته و اعتماد به نفس كودك و نوجوان را از بين مي برد.()

(پـاورقي 1.عبدالعظيم كريمي , آنچه دربارهء كودك و نوجوان بايد بدانيم , ج 7 ص 77

3 جهت دهي مثبت به احساسات : كم اهميت جلوه دادن اشتباهات و تقدير از رفتارها و كارهاي ارزشي وپسنديدهء آنان , سبب مي شود كه آن ها به خود دلگرم شوند, احساس ارزشمندي نمايند. تقويت احساسات وارزش هاي مثبت , يكي از مؤثرترين عوامل براي جهت دهي به گرايش هاي ديني فرزندان محسوب مي شود.

4 دروني كردن ارزش هاي ديني و اخلاقي : آموزش مفاهيم ديني و يافتن بينش صحيح يك چيز است و پذيرش و عمل كردن به آن چيز ديگر است . بايد سعي نمود نوجوان و جوان به صورت خودآگاه عامل به دستورات اخلاقي وديني شود و دين باوري و عشق و علاقه به ارزشهاي ديني از درون او بجوشد و اين رفتار ماندني و پايدار خواهدشد.()

(پـاورقي 2.عبدالعظيم كريميان , همان , ص 87

اميد است در پناه الطاف خداوند سبحان در تربيت نيكو و شايسته فرزندان خودو زندگي با نشاط وبا آرامشي داشته باشيد. تلفني هم با مسئول واحد آقاي شريعتي صحبت كنيد.(7743183.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.